Nasi doradcy pomogą Ci zweryfikować możliwości dotacyjne na zakup samochodu elektrycznego wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.
Zapraszamy do kontaktu.
INWESTYCJE/INFRASTRUKTURA
Mój elektryk
Dopłaty do pojazdów zakupionych za gotówkę lub sfinansowanych kredytem
Okres alokacji: do 30.09.2025 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji.
Finansowanie:
L.p |
Beneficjent |
Kategoria pojazdu |
Maksymalna cena pojazdu |
Średnioroczny przebieg |
Wysokość dofinansowania |
1. |
Osoby fizyczne |
M1 |
225 000 zł |
— |
18 750 zł |
2. |
Osoby fizyczne posiadające kartę dużej rodziny |
M1 |
— |
— |
27 000 zł |
3. |
Jednostki sektora finansów publicznych, Instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i inne związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne, organizacje religijne |
M1 |
225 000 zł |
— |
18 750 zł |
wymagany przebieg powyżej 15 000 km |
27 000 zł |
||||
M2, M3, N1 |
— |
— |
do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł |
||
wymagany przebieg powyżej 20 000 km |
do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł |
||||
L1e-L7e |
— |
— |
do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 4 000 zł |
Forma finansowania: refundacja
Dopłaty do leasingu i leasingu konsumenckiego (ścieżka leasingowa)
W przypadku chęci ubiegania się o dopłaty do leasingu lub leasingu konsumenckiego, należy zgłosić się do firmy leasingowej biorącej udział w programie Mój elektryk.
Lista firm leasingowych biorących udział w programie Mój elektryk za pośrednictwem Banku Ochrony Środowiska znajduje się pod adresem:
https://www.bosbank.pl/moj-elektryk
Program wsparcia infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury tankowania wodoru
Uprawnieni do wnioskowania:
- jednostki samorządu terytorialnego, przedsiębiorcy, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, rolnicy indywidualni
Okres alokacji:
Program realizowany będzie w latach 2021-2028 przy czym:
- Zobowiązania (rozumiane jako podpisywanie umów) podejmowane będą do 31.12.2025 r.;
- Środki wydatkowane będą do 15.12.2028 r.
Okres kwalifikowalności wydatków (zakupu infrastruktury): 30.10.2028r.
Katalog kosztów podlegających dofinansowaniu:
- koszty nabycia środków trwałych bezpośrednio związanych z budową stacji ładowania/stacji wodoru lub koszt ich wytworzenia przez beneficjenta, z wyłączeniem kosztów budowy i modernizacji instalacji OZE;
- część kapitałowa rat i inne opłaty związane ze spłatą lub odpowiednio pomniejszeniem kapitału przedmiotu umowy leasingu finansowego – dotyczące środków trwałych bezpośrednio związanych z budową stacji ładowania/stacji wodoru, z wyłączeniem kosztów budowy i modernizacji instalacji odnawialnych źródeł energii. Raty i opłaty, o których mowa w zdaniu poprzedzającym muszą być ustalone w umowach leasingu, które muszą również zawierać zobowiązanie korzystającego (beneficjenta dofinansowania) do zakupu środków trwałych po upływie okresu leasingu i wskazanie, że środki trwałe będą umiejscowione na terenie stacji ładowania/stacji wodoru;
- koszty montażu i robót budowlanych;
- koszty instalacji przyłączeniowej;
- cena nabycia wartości niematerialnych i prawnych lub koszt ich wytworzenia we własnym zakresie;
- koszty dokumentacji technicznej;
- koszty nadzoru inwestorskiego lub autorskiego;
- koszty testów i odbiorów, jeżeli zwiększają wartość środków trwałych;
- podatki i opłaty związane z realizacją przedsięwzięcia, poniesione w okresie realizacji przedsięwzięcia, inne niż podatek akcyzowy oraz podatek od towarów i usług;-
- podatek od towarów i usług związany z realizacją przedsięwzięcia, jeżeli podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.);
Forma finansowania: refundacja
Finansowanie:
Dofinansowanie w formie dotacji w wysokości:
- do 25% kosztów kwalifikowanych w przypadku:
– budowy stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, innej niż ogólnodostępna stacja ładowania;
– utworzenia punktu ładowania o mocy nie mniejszej niż 22 kW, wyłącznie na potrzeby własne, który nie będzie wykorzystywany do świadczenia usługi ładowania. - do 30% kosztów kwalifikowanych w przypadku:
– budowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW, w której co najmniej jeden punkt ładowania umożliwia świadczenie usługi ładowania prądem stałym i ma moc nie mniejszą niż 50 kW;
– przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania skutkującej przyrostem jej mocy do mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW oraz możliwością świadczenia usługi ładowania prądem stałym z mocą nie mniejszą niż 50 kW w przypadku co najmniej jednego punkt ładowania.
Intensywność wsparcia, o której mowa w pkt. 2 ulega zwiększeniu o 15 punktów procentowych, jeżeli ogólnodostępna stacja ładowania jest usytuowana w gminie, w której na dzień 31 grudnia przedostatniego roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o dofinansowanie:
– liczba mieszkańców nie przekraczała 100 000, lub
– zostało zarejestrowanych mniej niż 60 000 pojazdów samochodowych, lub
– mniej niż 400 pojazdów samochodowych przypadało na 1000 mieszkańców.
Zwiększenie intensywności wsparcia o 15 punktów procentowych nie ma zastosowania do ogólnodostępnej stacji ładowania usytuowanej w pasie drogowym drogi ekspresowej albo autostrady. - do 50% kosztów kwalifikowanych w przypadku:
– budowy ogólnodostępnej stacji ładowania o mocy nie mniejszej niż 150 kW, w której co najmniej jeden punkt ładowania umożliwia świadczenie usługi ładowania prądem stałym i ma moc nie mniejszą niż 150 kW;
– przebudowy ogólnodostępnej stacji ładowania skutkującej przyrostem jej mocy do mocy nie mniejszej niż 150 kW oraz możliwością świadczenia usługi ładowania prądem stałym z mocą nie mniejszą niż 150 kW w przypadku co najmniej jednego punkt ładowania. - do 50% kosztów kwalifikowanych w przypadku budowy lub przebudowy ogólnodostępnej
stacji wodoru.